Glutenfri Ananaspaj

 
Den perfekta pajen för ett födelsedagsfirande eller en helgfika. Så god med lite lättvispad grädde. Min paradpaj i ett omarbetat recept!
 
Glutenfri Ananaspaj
150 g kallt smör
2 dl glutenfri mjölmix
2 dl potatismjöl 
1 dl socker
1 knivsudd salt
 
Fyllning
2 dl creme fraiche
0,75 dl socker
1 ovispat ägg
1 tsk vaniljsocker eller lite vaniljpulver
1 burk ananas (avrunnen vikt: 340 g)
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda samman mjölmix, socker och salt i en matberedare eller köksassistent. Skär smöret i kuber och lägg ner i skålen. Kör snabbt samman till en deg, tillsätt ev lite vatten för att den ska gå ihop. Platta till degen något och lägg i plastfolie. Kyl i 30 min i kylskåp. Kavla sedan ut den försiktigt och klä en pajform. Förslagsvis med löstagbar kant. Förgrädda mitt i ugnen i 10 min.
 
Låt ananasen rinna av och blanda samman alla ingredienser till fyllningen förutom ägget. Det vänder du ner till sist. Häll ner i pajskalet och grädda i 30 min i mitten av ugnen. Täck eventuellt med aluminiumfolie om pajen får för mycket färg.

Kommentarer
Postat av: MISS ALICIA

Hej!



Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där hittar du spännande brittiska märken!



Vänliga Hälsningar,

Miss Alicia

2012-04-02 @ 13:19:25
URL: http://missalicia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glutenfritt

RSS 2.0