Knäck i micro

 
Ett måste till jul är knäck! Jag gör min i micro, och så rostar jag mandeln i en torr, het stekpanna för att verkligen förhöja smakerna. Microknäck när den är som bäst! Prova blanda i lite saffran också, en riktig höjdare!
 
Microknäck / ca 30 st
1/2 dl vispgrädde
1 dl sirap
1 dl socker
 ev 0,25 g saffran
 
1 dl mandel
 
Grovhacka mandel och torrosta i en het panna. Fördela i knäckformar.
Rör samman grädde, socker och sirap i en microfast skål. 
Micra på högsta effekt i 7 minuter, 2 min i taget.
Gör sedan kulprovet: droppa kolasmeten i ett glas kallt vatten. Kan du forma smeten till en kula är den klar. Kör annars en minut i taget extra.
Häll över knäcksmeten i formarna och låt stelna.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

2014-12-18 @ 13:30:46
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glutenfritt

RSS 2.0