Glutenfria chokladbiskvier

 
Här kommer återigen receptet på mina glutenfria chokladbiskvier!
De är väldigt underskattade, fantastiskt goda och glutenfria på den
naturliga vägen. Kolla mandelmassan bara!
 
INGREDIENSER
150 g mandelmassa
1/2 dl socker
1 äggvita

1 äggula
100 g mjukt smör
1,5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao

100 g ljus eller mörk blockchoklad

GÖR SÅ HÄR
- Sätt ugnen på 175 grader.
- Riv mandelmassan fint på ett rivjärn.
- Blanda samman med sockret och äggvitan till en jämn smet.
- Klicka ut på bakplåtspappersklädd plåt, ca 2 cm i diameter är lagom.
- Grädda mitt i ugnen cirka 10 min och låt sedan svalna lite innan du tar av dem från bakplåtspappret.
- Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och kakao till en jämn kräm.
- Vispa tillsist ner äggulan.
- När kakorna har svalnat brer du på smörkrämen på dess undersida,
sedan doppar du dem i smält choklad.
- Låt svalna i kylskåp.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Åh, jag testade faktiskt det här för några år sen, efter att jag hade haft prao på ett café här i stan, det är typ värt att prova det igen! Lärde mig knepet att för att få en snygg, låg typ topp på smörkrämen, så kan man dra med en matsked för att få rätt form liksom. Blir så himla snyggt och så är det ju gott ju mer smörkräm det är på dem ;)

2013-05-07 @ 01:38:24
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Jasmine

Mums, dessa bakverk ser riktigt lyxiga ut. Allt med mandelmassa faller dock mig i smaken. :)
Kram

2013-05-19 @ 21:20:37
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glutenfritt

RSS 2.0