Glutenfria björnbärscupcakes

 
 
Idag bakade jag något så gott och fantastiskt som björnbärscupcakes!
Hur enkelt som helst, och de blir riktigt goda och saftiga. Fungerar både 
med färska och frusna björnbär! Jag använde 3 björnbär i varje form och
toppade med ett.
 
INGREDIENSER
125 g smör
1,5 dl mjölk, laktosfri
2 ägg
2 dl socker
4,5 dl glutenfri mjölmix (finax röda paket)
2 tsk bakpulver
2 sk vaniljsocker
 
björnbär, frusna
 
frosting
100 g smör (rumstempererat)
100 g philadelphia
3 dl florsocker
 
GÖR SÅ HÄR
- Smält smöret och rör sedan ned mjölken.
- Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
- Sila ner de torra ingredienserna och blanda försiktigt
men ordentligt.
- Rör ner smör+mjölk till en jämn smet.
 
- Häll smeten i formar i en muffinsplåt och tryck i cirka
3 björnbär i varje.
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 15 minuter cirka.
 
- Under tiden muffinsen svalnar, vispa ihop frostingen.
- Spritsa sedan ut på de avsvalnade muffinsen och dekorera
med färska björnbär!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det blev väldigt fina och jag är säker på att de är minst lika goda. :)
Kram

2013-07-19 @ 14:33:38
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: julia

åh ska testa detta!!!! fast med hallon o blåbär :D

2013-07-22 @ 16:50:19
URL: http://lethologica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glutenfritt

RSS 2.0