Persikopaj

 
När jag provade detta var jag tvungen att använda burkpersikor eftersom det var
det enda som fanns på coop. Men använd färska om du kan få tag på det! En ny
uppdaterad bild kommer när jag bakat pajen med färska persikor.
 
INGREDIENSER
150 g smör
3-4 dl mjölmix
1 dl strösocker
1 knivsudd salt
 
400 g philadelphiaost
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
2-4 persikor, färska
lite limejuice
 
GÖR SÅ HÄR
- Smält smöret. Rör ihop 3 dl mjölmix, sockret & saltet i en bunke.
Rör ner smöret och tillsätt mer mjölmix om det behövs för en bra
konsistens.
- Tryck ut i en form och förgrädda på 200 grader i ca 15 min.

- Under tiden: Vispa philadelphiaosten och sockret. Tillsätt ett ägg i
taget och vispa försiktigt.
 
- Pressa i limejuice och häll sedan ner det hela i det förgräddade
pajskalet. 
- Skiva persikorna utan att skala dem och lägg i ett snyggt mönster
ovanpå.
 
- Grädda mitt i ugnen i 20 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glutenfritt

RSS 2.0