Glutenfria kalljästa "tullebullar"


Är uppväxt på dessa bullar, på den tiden jag tålde gluten. Häromdagen provade jag att göra dessa igen fast med glutenfri mix, resultatet var nästa detsamma! Grymt goda. Det fina med dem är att du förbereder kvällen innan och låter dem jäsa under natten, sedan bakar du ut dem under morgonen.
 
INGREDIENSER
25 g jäst
1 stor matsked honung
1/2 l kallt vatten
1 tsk salt
cirka 1,1 liter mjölmix

GÖR SÅ HÄR
Rör ihop ingredienserna. Prova dig fram med mixen. Jag tog lite olika av de jag hade hemma.
Låt stå i kyl under plastfolie under natten.

På morgonen:
Sätt ugnen på 200 grader.
Klicka ut degen till cirka 12 bullar på bakplåtspapper
Grädda mitt i ugnen cirka 15 min.
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Honung i brödet verkar spännande!
Kram

2014-02-04 @ 18:09:23
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glutenfritt

RSS 2.0