Äppletart i stekjärn

 
 
En ny version på den förra äppletarten jag gjorde. Denna bakas i gjutjärnspanna
och med råsocker istället. Grymt god. Äpplena fick jag av kusinerna i Hörby!
Busenkel och passar en fika för två.

INGREDIENSER
50 g smör
1/2 dl råsocker
1,5 dl glutenfri fin mix (finax orange paket)

2 äpplen
1 msk råsocker
lite sirap
kardemumma, kanel
 
GÖR SÅ HÄR
- Smält smöret och låt det svalna något. Rör sedan ihop med råsockret och den glutenfria mixen.
- Tryck ut i en gjutjärnspanna och förgrädda i cirka 5 min på 200 grader.
 
- Skiva äpplen och placera ut på pajskalet. Strö över lite råsocker, sirap, kardemumma och kanel.

- Grädda mitt i ugnen på 200 grader i cirka 10 min. Servera med vaniljsås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glutenfritt

RSS 2.0